Een stuk van Matangi Quartet dat zichzelf leidt.

Canto Ostinato Strings Attached

De vertolkingen van Canto Ostinato hebben een bijzonder karakter. Doordat componist Simeon ten Holt de uitvoeringsmogelijkheden heeft vrijgelaten, ontstaat er een unieke manier van spelen. Net als bij improviseren worden de muzikale keuzes gemaakt op het moment van de uitvoering. Het Matangi Quartet koerst door het stuk en staan voortdurend met elkaar in verbinding.

Bij _Canto Ostinato _bestaat er dan ook geen leiding. Het stuk leidt volgens het kwartet zichzelf. Spanning en ontspanning creëren een verlangen dat plaats maakt voor diepe emotie.

Ten Holt componeerde met Canto Ostinato (letterlijk vertaald ‘hardnekkig lied’) een muziekstuk waarbij tijd en ruimte los van elkaar komen te staan en waar het gaat om het ter plaatse beleven.

Het Matangi Quartet heeft Gerard de Bruyne gevraagd om bij dit concert live te tekenen. Hij laat zich inspireren door de uitvoering van Matangi. Zijn tekeningen zijn te zien zijn op een groot scherm achter het kwartet.

Wanneer

-