Met de campagnes van VisitOost willen we de doelgroep Overijssel als toeristische bestemming laten overwegen tijdens de ‘oriënteren’ en ‘inspireren’ fase. In communicatie hebben we als doel het creëren van top-of-mind awareness voor Overijssel als vakantie/dagje weg bestemming, zodat de doelgroep interesse krijgt om Overijssel zelf te ontdekken. De positieve bezoekintentie voor een vakantie of dagje weg in Overijssel is 1 van de graadmeters waaraan we onze succes meten. Lees op deze pagina meer over onze positionering, campagnes, werkwijze en hoe je als ondernemer kan aanhaken.

Onze belofte: Overijssel verrijkt je.

Hoe positioneer je een provincie die zo afwisselend en rijk is? Niet één regio binnen Overijssel is hetzelfde. Van de wateren in het noorden en de coulisselandschappen in het zuiden tot de Hanzesteden langs de IJssel. Ook de mensen zijn overal anders en eigen. Waar je ook komt, je beleeft iets onverwachts, je ontdekt en leert weer iets nieuws. Precies dat – dat onverwachtse, dat steeds nieuwe, dat wat je nog niet wist – maakt Overijssel zo anders en uniek. Het is de kracht van deze provincie én de sterke basis van de positionering. In 2022 is de slogan van Overijssel aangescherpt naar Overijssel verrijkt je.

VisitOost, campagne van

MarketingOost

Onze passie is om goed te doen voor Overijssel, de provincie waar wij trots op zijn. Wij willen bereiken dat zowel inwoners als gasten genieten van alles wat Overijssel te bieden heeft. Het motiveert ons om te zien waar onze inzet voor ondernemers, stakeholders, bewoners en bezoekers aan bijdraagt. Voorbeelden hiervan zijn ons aandeel in de strategische agenda van Gastvrij Overijssel en de overkoepelende pers & pr inspanningen die vanuit onze expertise veel publiciteit opleveren.