Veelgestelde vragen

Wie is MWM2?
MWM2 is een onafhankelijk onderzoeksbureau. MWM2 voert de panelonderzoeken uit in opdracht van VisitOost.

Hoe zit het met mijn privacy?
We respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden uitsluitend gebruikt om je uit te nodigen voor een onderzoek. We geven deze niet door aan derden en gebruiken ze ook niet voor verkoopdoeleinden. De antwoorden die je geeft tijdens de onderzoeken blijven altijd anoniem. Klik hier voor ons Privacy statement.

Kan iedereen lid worden van het VisitOost Panel?
Ja, iedereen die mee wilt doen kan zich inschrijven.

Ik heb me aangemeld. Hoe gaat het nu verder?
Direct nadat jij jezelf hebt aangemeld, ontvang je een bevestigingsmail met een link naar jouw persoonlijke pagina. Hier kun je inloggen met het e-mailadres en wachtwoord dat je hebt opgegeven. Op jouw persoonlijke pagina kun je eventueel jouw e-mail wijzigen, jouw wachtwoord wijzigen, etc.

Ik heb mij ingeschreven voor het VisitOost Panel, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoek(en). Hoe kan dat?

Er zijn een aantal mogelijke oorzaken:

  1. Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld wonen in bepaalde regio).

  2. Wanneer je nog nooit een uitnodiging voor deelname hebt ontvangen, vragen we je het e-mailadres dat je bij jouw inschrijving hebt opgegeven te controleren. Misschien is er tijdens het inschrijven per ongeluk een typefout gemaakt of heb je inmiddels een ander e-mailadres. Je kan jouw e-mailadres en andere gegevens raadplegen en aanpassen onder Mijn Profiel op jouw persoonlijke pagina.

  3. Wellicht worden e-mails tegen gehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het domein '@visitoost.nl' of ‘@mwm2.nl’. Zorg ervoor dat dit e-mailadres niet als afzender van ongewenste mail beschouwd wordt en wordt opgenomen als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail.

  4. Wanneer de bovenstaande punten niet op jou van toepassing zijn kun je altijd contact met ons opnemen zodat we kunnen kijken wat de mogelijke oorzaak is. Je kan jouw mail sturen naar .

Heb ik speciale software nodig om mee te doen?
Nee, je hebt geen speciale software nodig. Het enige wat je nodig hebt, is toegang tot het internet en een eigen e-mailadres zodat we jou per e-mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken.

Hoe weet ik dat er een onderzoek is waaraan ik kan meedoen?
Als er een onderzoek is, krijg je per e-mail een uitnodiging om hieraan deel te nemen. In deze e-mail staat een link naar het onderzoek.

Moet ik een onderzoek meteen invullen?
Nee, je kan de vragenlijst invullen op een tijdstip dat jou het beste uitkomt. Let wel op de periode waarin het onderzoek ingevuld kan worden. Deze varieert per onderzoek van enkele dagen tot enkele weken.

Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst?
De lengte van de vragenlijst verschilt per onderzoek. Wij proberen vragenlijsten altijd zo kort mogelijk te houden. Gemiddeld genomen, kost het beantwoorden van de vragen zo’n 5 minuten.

Hoe vaak ontvang ik een vragenlijst?
Als je meedoet aan het VisitOost Panel ontvang je een paar keer per jaar een uitnodiging om een onderzoek in te vullen via internet. Hoe vaak we je uitnodigen, hangt onder meer af van jouw profiel. We nodigen je namelijk alleen uit voor onderzoeken die op jouw persoonlijke situatie en wensen zijn afgestemd.

Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen?
Nee, deelname is niet verplicht. Als je een keer geen tijd of geen zin hebt om een onderzoek in te vullen, kun je de uitnodiging gewoon negeren. Je blijft dan wel nog gewoon lid van het VisitOost Panel.

Wat voor onderzoeken kan ik verwachten?
De onderzoeken hebben altijd betrekking op VisitOost of Overijssel. Ze gaan bijvoorbeeld over onze communicatie met jou als consument of over het toetsen van nieuwe ideeën en activiteiten van VisitOost/ in Overijssel. Onderwerpen die op dat moment voor VisitOost belangrijk zijn en waarover wij jouw mening willen weten.

Wat gebeurt er met de onderzoeksresultaten?
De resultaten van het onderzoek gebruiken we om de belevenis van de (potentiële) bezoeker in Overijsssel te verbeteren. Na afloop van elk onderzoek doen we via email verslag van de belangrijkste resultaten.

De vragenlijst werkt niet, wat moet ik doen?
Wanneer de link naar de vragenlijst niet werkt, kun je de link vanuit de uitnodigingsmail kopiëren naar de adresbalk van jouw internetbrowser. Ondervind je nog steeds problemen? Neem dan contact met ons op.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Via de inlogpagina kun je jouw e-mailadres invullen en op ‘wachtwoord vergeten’ klikken. Vervolgens ontvang je binnen enkele minuten per e-mail een activatielink, waarmee je zelf een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?
Je kan jouw e-mailadres aanpassen via Mijn Profiel op uw persoonlijke pagina van het VisitOost Panel of je kunt een e-mail sturen naar l.

Ik wil me uitschrijven voor het VisitOost Panel, wat moet ik doen?
Via jouw persoonlijke pagina van het VisitOost Panel kun je jezelf op ieder moment uitschrijven. Mocht dit niet lukken dan kun je ook een mail sturen naar . Na uitschrijving benaderen wij jou niet meer voor onderzoeken